Crossmediale communicatie

iGlow Media is constant op zoek naar unieke manieren om een verhaal te vertellen. Elke klant is anders en elke opdracht is anders. Wij willen een boodschap creëren die bij de klant past. Een ideale manier hiervoor is het crossmediale concept. Een crossmediaal concept is het vertellen van een verhaal middels verschillende media. In uiting of in het verhaal verwijzen de verschillende media op verschillende manieren naar elkaar. Zowel online als off-line. Het verhaal in een crossmediale producties loopt als een rode draad door de verschillende media en ieder medium heeft zijn eigen specifieke eigenschappen.

Wij bedenken crossmediale oplossingen omdat wij door de jaren erachter zijn gekomen dat slechts één medium niet effectief genoeg is. Let wel, crossmediale communicatie is niet het tegenovergestelde; het uitstoten van een boodschap via heel veel verschillende media. In een crossmediaal concept versterken de verschillende media elkaar en zijn er subtiele wijzigingen in de boodschap. Zonder de kracht van het verhaal weg te nemen.

Een goed voorbeeld van een grote crossmediale productie is de Noaberschap campagne.

crossmedia_300_168